Deathloop

Habár év végén megérkezett a Halo Infinite, ami immár egy nyílt világgal (és ingyenes multival) várja a játékosokat, az FPS (belső nézetes lövöldözős) műfajban végül nem Master Chief új kalandja volt az idei nagy kedvencünk. Hanem a Deathloop, ami lényegében az Idétlen időkig videójátékos megfelelője. Az Arkane Studios fejlesztésének legfontosabb mechanikája a hurok. Blackreef szigetét egy ismétlődő napi időciklusba zárták: attól függetlenül, hogy a főhős meghal vagy túléli a nap eseményeit, ugyanazon a helyen ébred, újra, ugyanazon a reggelen. Az egyjátékos módban a főhős, Colt Vahn feladata, hogy megtörje a hurkot, amihez - mint kiderül - egy napon belül végeznie kell a sziget összes nevesített célpontjával. Ők gyakran jól megerősítettek és védettek, elérésükhöz olyan tudás szükséges, amivel a játék elején Colt nem rendelkezik. Ezeket az újabb és újabb próbálkozások során kell megszerezni, és bár leírva ez monotonnak hangzik, a megannyi próbálkozás az idei év egyik legszórakoztatóbb játékát eredményezte. Forza Horizon 5 a tisztességes iparosmunka példája lenne, ha ezt a kifejezést nem koptatták és erodálták volna el szinte teljesen az elmúlt évtizedek játékújságírói. Pedig nem jelent rosszat, épp ellenkezőleg: egy teljesen jól, minőségi sztenderdek mentén összerakott terméket, ami kielégíti a célközönség apraja-nagyját. Az ősszel debütált új Forza pedig pont ilyen játék. Nem találja fel a spanyolviaszt, nem pufogja ki a passzátszelet, de tartalmas, mi több, folyamatosan bővülő szórakozást nyújt, ami a kissé steril környezet ellenére 10-20 percig, de 60-100 órán át is kiváló. Marvel's Guardians of the Galaxy-nak. A közel húsz órára rúgó, szigorúan egyjátékos kalandban - csak úgy, mint a filmekben - Űrlord, Gamora, Drax, Mordály és Groot kapja a főszerepet, játékosként viszont csak Peter Quill, azaz Űrlord irányítására van lehetőségünk. Marvel's Avengers esetében is fájó volt, viszont míg ott ez a - sokaknak - keserű szájíz a későbbiekben se múlt el, addig itt a játék végén már egy animációs filmet követeltünk ezzel a felállással. A játéknak hiába nincs multija, mi még biztos többször elő fogjuk venni, és csak javasolni tudjuk, hogy más is adjon neki egy esélyt. Elvégre nem minden évben adatik meg a lehetőség, hogy a Wham! klasszikusára, a Wake Me Up Before You Go-Go rúgjuk szét a rosszfiúk ülepét.

Platformok: PlayStation 4 és 5, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series S és X, Windows PC

It Takes Two

A játékiparban hamar komoly ismertségre szert tevő Josef Fares legújabb (csak kooperatív módban játszható) munkája, az It Takes Two nemcsak a mi tetszésünket nyerte el, de a 2021-es Game Awards díjátadón is az év legjobbjának választották. A történet főhőse May és Cody, egy válás szélén álló pár: kalandos párkapcsolati terápiájuk lányuk kívánságával kezdődik, amitől a felnőttek apró babává változnak, majd kénytelenek együtt dolgozni, hogy visszanyerjék emberi testüket. Ehhez be kell járniuk a házuk immár óriási világát és annak hátsó udvarát: a helyszínek a kapcsolatuk legnagyobb problémáit tükrözik és folyton együttműködésre kényszerítik őket.


ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!