Az Apple-széria harmadik évada szokás szerint a jelenünk aktuális kérdéseivel foglalkozik. Először küldenek fel médiaszemélyiséget a Kármán-vonalhoz.
Tudta, hogy a világűr határát egy magyar tudós számolta ki, hol a világűr határa a Földünkhöz képest? A Kármán-vonal ez a határ, 100 km-es magasságban. Itt egy légijárműnek már el kell érnie az első kozmikus sebességet (7,9 km/s) a fennmaradáshoz. Egy Kármán Tódor nevű tudós számolta ki ezt a vonalat, az ő nevét viseli.
Eddig a pontig kell eljutnia a szereplőinknek a The Morning Show harmadik évadának első részében, mely A Kármán-vonal címet viseli, azaz a big bang-indítás ebben az esetben egészen pontosan helytálló. Witherspoon, Billy Crudup karaktere és Jon Hamm a történet egy pontján kint lebegnek a világűrben,
Nem kérdés, hogy a The Morning Show ezúttal is a jelenre reflektál, így tette azt az első két évadban is. Amikor elindult, a #metoo kirobbanását és a háttérbeli súlyos emberi-szakmai drámákat mutatta meg mind a bántalmazó, mind az áldozatok, mind a szakmai közegük aspektusából. Kicsit kozmetikázott, kicsit túldrámázott, de alapvetően jól megírt évad volt, nagy felkiáltójelekkel és kérdőjelekkel.
Miért hagytuk, hogy eddig így legyen? Mi a nők szerepe a médiában, mennyire egyenlőek a 2010-es évek végén a jogaink (semennyire) a férfi médiamunkásokhoz képest, milyen az, amikor egyszerre vagy inspiráló, ismert személyiség, de bábnak használnak, és milyen az, amikor egy karizmatikus férfi műsorvezető élete összeroppan, mert napvilágra kerül, amit korábban elfogadott volt közmegegyezésen alapulva elhallgatni, nem észrevenni: a munkahelyi zaklatást.
Ennek dominószerű következményeit mutatta be okosan a sorozat. A második évad már lájtosabban közelített, a covid által generált kérdéseket kissé közhelyesen dolgozta fel, de még mindig működött, legfőképp a jól megírt férfi figurák és Aniston kiemelkedő színészi játéka miatt. Engem már akkor zavart, hogy Witherspoont egy lelkes, szenvedélyes, kissé két dimenziós újságíróként ábrázolják, akiben sokkal több lenne a kraft, de Aniston karakterének covidos életválsága jól elvitte ezt az évadot is. A legnagyobb veszteség a zseniális Steve Carell figurájának törvényszerű tragédiája volt.
Most újult erővel tér vissza a széria, a posztcovid-érában a lélekexpert Esther Perel élőben meséli Anistonnak reggeli beszélgetős műsorában,
Nem is telik el sok idő, erre ironikusan rárímelve máris bátor lépésre - felső utasításra - kénytelen magát rászánni Alex Levy, azaz Aniston: egy Elon Muskra még a nevével is hajazó multimilliárdos innovátor társaságában élőben kell közvetítenie az űrből. Paul Musk, elnézést, Marks a világűrt hódítja meg és erről az egész Földnek tudnia kell, honnan is ismerős ez?
Költői kérdés, Aniston az utolsó pillanatban lelép, így Bradley-nek (Witherspoon) lesz a feladata, hogy kiképződés nélkül kirepüljön az ismeretlenbe. Az első két rész már fenn van az Apple Tv-n, a felvetés izgalmas, hogy hogyan bonyolódik bele egy tévétársaság a médiaversennyel a nyakában egy millárdos hálójába, szintén érdekes szituáció, a harmadik rész szerdán jön.
Ígéretes indítás, bár olyan libabőrt ne éreztem, mint az első évadnál, de számítok rá, hogy a showrunner-váltással friss hang és történetszál-csavargatás kerül a gépezetbe. És Jon Hamm castingja első osztályú.