Nem véletlenül jegelték éveken át: a népszerű videójáték élőszereplős filmfeldolgozása a ’80-as évek B-kategóriás sci-fi-hülyeségeit juttatják eszünkbe, és még ez a legjobb, amit elmondhatunk róla.
Hosszú, viszontagságos és sajnos eléggé szomorú történet a Borderlands-film létrejötte. Pedig egy óriási sikersztorival indult, hiszen 2009-ben jelent meg a Gearbox Software fejlesztésében és a 2K kiadásában a Borderlands nevű szerepjátékos FPS (first person shooter) videójáték, amelyből két év alatt több mint 4 és fél millió példányt adtak el. Így persze nem sokkal később, 2011-ben már meg is érkezett a boltok polcaira a folytatás, a Borderlands 2, ami pedig konkrétan letarolta a világot:
Kezdjük a hosszú résszel: ahogy az lenni szokott, Hollywood is lecsapott a népszerű játékra. A Gearbox fejesei még 2011-ben tárgyaltak először egy lehetséges filmadaptációról Avi és Ari Arad producerekkel. 2015 májusában Leigh Whannell író-rendezővel (Fűrész-filmek, Insidious-filmek, Upgrade: Javított verzió, A láthatatlan ember) folytatott tárgyalásokat a Lionsgate stúdió a Borderlands-film kapcsán, augusztusban pedig be is jelentették azt a nagyérdeműnek. Whannell azonban végül kiesett a projektből, így a következő években számos forgatókönyv készült hozzá (többek között Aaron Bergtől és Oren Uzieltől, valamint a Csernobil és a The Last of Us írójától, Craig Mazintől) ám egyik sem bizonyult megfelelőnek.