Assassin's Creed: Valhalla esetében is így járt el, és ez a megoldás ismét remekül
működött: közel öt órán át nyüstölhettem a Watch Dogs harmadik részét,
ami mellől kifejezetten pozitív benyomásokkal álltam fel.
Bár a játékot nem az elejéről kezdtem, hanem rögtön bekerültem a dolgok sűrűjébe, azért egy átvezető videóból kiderült, hogy pontosan mi is történik Londonban. A Zero Day nevű szervezet
terrortámadást hajt végre a városban, és az akciót ügyesen a - korábbi részekből ismert - DedSec nevű csoportra kenik. Az egész agresszió oda vezet, hogy a kormány megbízza az Albion nevű
céget, hogy tegyen rendet a fővárosban, és ezzel az 1984 -et idéző megfigyelő állam alakul ki. Ezek után a DedSec ügynökeként fel kell deríteni, kik állnak a Zero Day és a robbantások
mögött, nem mellesleg fel kell venni a harcot az Albionnal és a zűrzavaros helyzetet kihasználó szervezett bűnözéssel is.
Így kezdődnek London legrosszabb napjai… Fotó: Ubisoft
Az új helyszín és az új konfliktus mellett a Watch Dogs Legion nagy újdonsága, hogy Aiden (Watch Dogs ) és Marcus (Watch Dogs 2 )
után nem egy konkrét főhőst kapunk, hanem rajtunk múlik, hogy London lakosai közül kivel vagy kikkel vesszük fel a harcot az elnyomó rendszer ellen. Bár azt nem tudom, miképp indul a játék,
hiszen amikor a kezembe került az irányítás, már bőven benne voltam a sztoriban jó pár beszervezett taggal, de a fejlesztők nem lódítottak, mikor azt állították, hogy az utcákon bóklászó
emberek közül bárki betoborozható és irányíthatóvá válik a küldetések során.
Ezt persze nem úgy kell elképzelni, hogy megnyomunk egy gombot és máris van egy új karakterünk, akit irányíthatunk. A telefonunkat használva azonnal látjuk, hogy valaki mennyire gyorsan
beszervezhető: vannak, akik könnyedén kötélnek állnak, de vannak, akik szimpatizálnak az aktuális rendszerrel. Utóbbiakat sem lehetetlen átállítani az oldalunkra, de ez jóval több utánajárást
(konkrétan nyomozást, a "gyenge pont" megtalálását) igényel, mint azok esetében, akik lázadnak a londoni helyzet ellen.
Őt vajon érdemes beszervezni…? Fotó: Ubisoft
Persze ők sem állnak azonnal kötélnek, küldetéseket kell megoldanunk, hogy csatlakozzanak hozzánk. Én példál egy jól szituált, középkorú urat néztem ki, akinek egy kórházba került, de
felszívódott barátját kellett felkutatnom. Ehhez először a kórház számítógépes rendszerét kellett feltörnöm, majd a megszerzett adatok birtokában egy másik, sokkal jobban őrzött helyről
kellett kimenekítenem az illetőt. Miután ezzel megvoltam, a "prédám" csatlakozott a szervezetemhez, és máris átvehettem felette az irányítást.
A különböző emberek beszerzése amúgy azért fontos, mert mindenki másfajta képességekkel, kütyükkel rendelkezik. Az én első választottamnak például volt egy olyan eszköze, amivel pár
másodpercre láthatatlanná vált - ez elég nagy segítség volt, mikor be kellett jutnom szigorúan őrzött helyekre.
Mások drónokkal rendelkeznek, esetleg nyolclábú robotpókkal, de találkoztam olyan hölggyel is, akinek az alapfelszerelése közé tartozott egy Kalasnyikov. A felszerelés mellett ráadásul nem
mindegy az sem, hogy "kiket" szervezünk be. Egy rendőr elég melós feladat, de ha sikerül, az egyenruhájának hála könnyedén besétálhatunk például különböző rendőrőrsökre, ami igencsak meg
tudja könnyíteni a dolgunkat. A lényeg tehát pont az, hogy egy egész légiónyi ember álljon a rendelkezésünkre, és aszerint váltogathassunk köztük, ahogy azt az előttünk álló kihívás
megkívánja.
A variácók száma persze nem végtelen,
elég sok az ismétlés a megnyitott karakterek lehetőségei között, ez viszont nem feltétlenül baj, hiszen ha úgy alakulnak a dolgok, hogy elveszítjük az egyik emberünket (20-30 percre
elérhetetlenné válnak, ha "meghalnak"), akkor máris előrántható egy másik egyén a tarsolyunkból. Arról nem is beszélve, hogy a beszervezés jó móka, főleg, ha egy keményebb fába vágjuk a
fejszénket. A játékosok emellett egész őrült módon élhetik ki magukat, hiszen simán megoldható például, hogy kizárólag idős hölgyekből építünk underground hadsereget, megmutatva a
fiataloknak, hogy a kor bizony semmit nem jelent.
A változatosság most is gyönyörködtet
A kedvünk szerint beszervezhető, és külsőleg a saját ízlésünknek megfelelően testreszabható karakterek mellett hatalmas pozitívum, hogy a ránk váró küldetések a legtöbb esetben ezúttal is
többféle módon megoldhatók. Tehát nem azt kell kitalálni, a fejlesztők mit szeretnének tőlünk, hanem rá kell jönnünk, hogy a birtokunkban lévő kütyükkel milyen módon teljesíthető az előttünk
álló, éppen aktuális kihívás. Habár ezúttal is működik, hogy fegyveres erőszakot alkalmazunk, de a játék továbbra is sokkal szórakoztatóbb, ha megmaradunk fifikás hackernek, és a különböző
elektronikai eszközök segítségével iktatjuk ki az akadályokat - legyenek azok ilyen-olyan gépek vagy emberek.
Ügyesen, okosan. Fotó: Ubisoft
Egy alkalommal például eltérítettem egy kósza drónt, alaposan feltérképeztem vele a küldetésem helyszínét, megszámoltam hol és mennyi őr lebzsel, merre őrjáratoznak, majd szép sorban
likvidáltam őket. Az egyiket elütötte egy korábban békésen parkoló autó, amit távolról irányítottam, három másikat átprogramozott, az érkezésükre felrobbanó gázcsapokkal hatástalanítottam, az
utolsó kettőt pedig az általam vezérelt robotpók likvidálta. Aztán besétáltam a telefonnal feltört ajtón, és nyugodtan letöltöttem a megfelelő számítógépről az adatokat, amikre szükségem
volt.
Mindez persze megoldható lett volna úgy is, hogy senkinek nem esik bántódása, és az őröknek fogalma sincs róla, hogy én bemerészkedem a területükre, de mivel egy bevándorlókat rabszolgaként
kizsákmányoló bandáról volt szó, úgy döntöttem, itt az ideje móresre tanítani őket.
London elég veszélyes hely. Fotó: Ubisoft
A sztorit előre lendítő kötelező és a beszervezések okán felbukkanó küldetések mellett London persze tele van egyéb elfoglaltságokkal is. Az eltérő városrészeket fel lehet szabadítani,
vadászhatunk olyan valutára, amivel a felszereléseinket lehet fejleszteni, és a program ezen felül is tele van gyűjthető cuccokkal és extra feladatokkal, szóval egészen biztos, hogy a másodk
részhez hasonlóan most is bőven 100 óra felé mehet a játékidő, ha mindent szeretnénk megnyitni és megoldani.
A játékélményt ráadásul számomra tovább növelte az is, hogy Londonban tevékenykedtem. Chicagóban és San Franciscóban még sosem jártam, így nem tudom ezek a városok mennyire lettek jól
lemodellezve, de a brit főváros - a tapasztalataim alapján - parádésra sikerült. Elektromos autókat elkötve bejártam az összes általam ismert helyszínt, sőt még oda is bejutottam, ahová az
életben soha: a Buckingham palota hatalmas kapui mögé. Az őrök ennek persze nem örültek, de - ha jól sejtem - Fülöp edinburgh-i herceg egyik sportautójával még épp időben le
tudtam lépni a rám zúduló golyózápor közepette.
A város amúgy nemcsak kiköpött mása a létező Londonnak, de tele van élettel, mindig és mindenhol történik valami, szóval már csak abban órákra el lehet veszni, hogy járjuk az utcákat, rejtett
helyeket fedezünk fel vagy éppen segítünk a valamilyen attrocitást elszenvedő lakosoknak.
London, jövök!
Bár a végső értékeléssel mindenképpen megvárom a Watch Dogs Legion megjelenését követő, jóval részletesebb tesztünket, de a játékkal töltött közel öt óra alapján tényleg nem túlzás
azt állítani, hogy a sorozat legjobb része érkezhet október 29-én. A Legion megtartotta a korábbi felvonások pozitívumait, a hackelős, változatos lehetőségekkel kecsegtető
küldetéseket, amik további lehetőségekkel bővültek, viszont megszabadult a ránk erőltetett, ellentmondásos és idegesítő főszereplőktől, a saját szájízünk szerint összeválogatható karakterek
rendszere pedig abszolút ígéretes és kifejezetten szórakoztató.
A történet az általam megismert részletek alapján ugyan nem tűnik valami átütőnek, de mindössze pár óra alapján ezen a téren nem vonnék le messzemenő következtetéseket, az viszont biztos,
hogy a játékmenet és London volt annyira szórakoztató, hogy most már tűkön ülve várjam a végleges játékot, ami a megjelenés napján egyaránt elérhető lesz PC-re, PlayStation 4 és Xbox One-ra,
majd a megjelenésük napján az Xbox Series X és S konzolokra, illetve PlayStation 5-re is.