Megeredt a nyelve az utóbbi időben a Netflixnek, ami a nézettségi adataikat illeti, pedig korábban ők is iparági titokként őrizték a számokat. Ám az utóbbi időben, úgy tűnik, elég jól áll a szénájuk ahhoz, hogy eldicsekedjenek néhány adattal, nyilvánvalóan azokkal, amelyekre büszkék lehetnek - nemigen várható el, hogy a buktáikkal is eldicsekedjenek.
Akárhogy is, a Bird Box decemberben elhintett, a Nielsen által is megerősített nézettsége után most legújabb sorozataik közül hatról igen impozáns számokat mutattak be. A You című bizarr szériát például - melyben egy férfi addig ügyeskedik a neten elérhető infókkal, míg a betegesen imádott kiválasztott nő lassan beleszeret - 40 millió háztartásban nézték vagy nézik csakúgy, mint a Sex Education címűt, melyben tinik próbálják kiverekedni magukat a szex zavaros fogalmainak útvesztőiből.
A spanyol gyártmány Elite, melyben néhány munkásosztálybeli diák bekerül egy szupermenő magániskolába, húszmilliós nézettséggel fut, ami beigazolta több streaming-szolgáltató számításait, miszerint az egyre több streamelt tartalmat fogyasztó fiatal korosztályra érdemes gondolni a tartalmak megtervezésénél.
Emellett bedobtak még három, tízmillió fölötti nézettségű címet, ezek a Baby, a The Protector és a Bodyguard. Utóbbi épp most nyert Golden Globe-ot, tehát kevésbé meglepő a sikere, az viszont nagyon is érdekes, hogy a másik két cím az Elite-hez hasonlóan szintén regionális tartalom: a Baby olasz, a The Protector török gyártmány, ami szépen illusztrálja, hogyan lesz a Netflixnek egyre fontosabb a nem amerikai, mi több, nem angolul beszélő nézőinek a kiszolgálása.
A Netflix akkor tekint megnézettnek egy epizódot, ha legalább a hetven százalékáig végignézte a felhasználó. A sorozatok számai mellett újabb adatot közöltek a Bird Boxról is: a cég állítása szerint a korábban nyilvánosságra hozott negyvenötmilliós nézettség azóta jócskán tovább nőtt, és a film az első négy hete alatt máris nyolcvanmillió nézőhöz ért el. Ebben alighanem lehet némi szerepe a filmből kiindult szembekötősdi-kihívásnak is, melyből botrány lett ugyan, de azért a hype nem csökkent.
A Netflix negyedéves levelében, melyet a befektetőknek küldtek ki, a vezérigazgató Reed Hastings kiemelte, hogy a szolgáltató egyre növekvő fókusza a saját gyártás felé értelemszerűen elvonja a hangsúlyokat a régebb óta elérhető, vásárolt tartalmakról. Bár az olyan címek, mint a Jóbarátok, fontosak a nézőknek, ezért épp decemberben komoly összegért, százmillió dollárért hosszabbították meg a jogot, hogy a szitkomot a műsorukon tarthassák még egy évig, de ezzel együtt is úgy tűnik, a saját gyártás még fontosabb, ezeket a tartalmakat ma már többen nézik, mint az akvirált címeket. Így aztán a továbbiakban is ebbe az irányba terveznek tovább menni, főleg, hogy egyre több stúdió tervez saját streaming-szolgáltatást indítani.
Kiemelt kép: Netflix