A BBC számolt be arról, hogy egy kis résztvevőszámú kutatásban arról számoltak be a gyerekek, mennyire érzik néha szociális nyomásnak azt, hogy pénzt költsenek online játékokban. Anne Longfield, a britek gyerekbiztosa nyilvánosságra hozta az eredményeket, és megjegyezte, hogy bár nagy általánosságban az ilyen online játékok jót tehetnek a gyerekeknek,

a pénzköltési nyomás kifejezetten rosszat tesz a lelkiviláguknak, és saját vagy szüleik pénztárcájának.

Az olyan netes játékokban, mint amilyen például a FIFA, Fortnite vagy Roblox, alapvetően nem mindig kell fizetni a játékért, de nagy előnyökhöz juthat hozzá valaki, ha megveszi a plusz kiegészítőket vagy csomagokat. A játék enélkül is élvezhető, de ha valaki a barátaival játszik, nem igazán akar lemaradni tőlük - ekkor érezheti a nyomást, hogy neki is pénzt kell költenie. "Sok esetben a gyerekek izgatottak, amikor vásárolhatnak valamit, de néhányszor úgy érzik, nyomás alatt vannak, hogy megvegyék a játék által felajánlott csomagokat" - olvasható a jelentésben.

Fotó: iStock

A kutatásból kiderült, hogy nagyon sok fiatalnak az online játékok jelentik a szocializálódás egyik fő területét, és úgy látják, sokat tanulhatnak belőlük. Komoly problémát jelenthet viszont a mentális egészségüknek, ha úgy érzik, nem tudnak megvenni valamit, amit a többiek, és ezzel lemaradnak.

A jelentésben az áll, hogy néhány gyerek úgy érzi, már függenek a játéktól, és nem tudják kontrollálni, mennyi időt töltenek előtte. Ezzel egyfajta szerencsejáték-függőség alakul ki, ha hozzávesszük az online költéseket, ugyanis sok ilyen csomagban nem tudni, mi található.

Longfield azt szeretné elérni, hogy a játékokon belüli plusz költések szerencsejátéknak minősüljenek, és szigorúbban szabályozzák őket, legalább is a gyerekek számára mindenképpen vezessenek be korlátozásokat.


ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!