Az eső már elállt, mire megérkeztünk Sopronkeresztúrhoz (Deutschkreutz). Burgenland egyik fő nevezetessége a borkultúra, Sopronkeresztúr és a környező települések pedig különösen nevezetesek a minőségi borokról.

Kellemes út vezet végig Sopronkeresztúron: a Szent Kereszt Felmagasztalása tiszteletére szentelt katolikus templom környékén szépen sorjáznak a vinotékák (a templomot is érdemes megnézni, már a 13. században is állt, igaz, később barokk stílusban átépítették.

A sok borbolt nem véletlen: Sopronkeresztúr, illetve a környező községek jelentik az osztrák kékfrankos otthonát, igaz, egyéb fajtákat (merlot, cabernet sauvignon) is termelnek. A vinotékákban szinte csak helyi borokat kínálnak, az éttermekben pedig kisebb túlzással sértésnek veszik, ha az ember sört rendel.

Fotó: A szerző felvétele

Tipp!

Sopronkeresztúrtól néhány percnyi autóútra (gyakorlatilag a várossal egybenőve) található Sopronnyék (Neckenmarkt). Mi utunk során itt költöttük el az egyik, ha nem a legkellemesebb vacsorát. A Gasthof zur Traube szállást és ételt is kínál, a konyha kiemelkedő, a borok sokféleségére semmi panasz nem lehet (csak helyi termelők borjait kínálják, az étterem alatt pince is található). Az étterem lugassal díszített teraszán kellemesen jár a levegő. A kiszolgálás kivételesen jó és családias (mi egy készséges, magyar pincért fogtunk ki, ami egyáltalán nem számít ritkaságnak Burgenlandban).

Bevett jelenségnek mondható, hogy a jó borvidékek a jó konyhákat is magukkal vonzzák, Sopronnyék térségére ez fokozottan igaz: a hagyományos osztrák fogások mellett kifejezetten a borozáshoz passzoló ételek is megtalálhatóak a helyi étlapokon.

Miután megszálltunk Sopronkeresztúrban, reggel elindultunk a hajtánytúrára, utunk egyik legnagyobb kalandjára. Erről a későbbiekben videóban számolunk be.

Fotó: A szerző felvétele

Burgenlandi bringakaland - tekerj velünk Burgenlandon át!

A "drótszamáron" közlekedőket 2500 km-nyi kerékpár-úthálózat várja a kedélyes családi túrától egészen az erőtpróbáló hegyikerékpár-pályákig. GYERE, JÓ LESZ! A cikk a burgenland.info támogatásával készült.

ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!