Robert Rodriguez és Ben Affleck nevével fémjelzett sci-fi thriller nagyot próbált alkotni, de hatalmasat bukott. Reménytelen lett a végeredmény.

Történetünk szerint Rourke nyomozó (Ben Affleck) lányát elrabolták, és ezt a veszteséget évekkel később sem tudja feldolgozni. Amikor visszatér dolgozni, egy bankrablási ügybe ássa bele magát, aminek a gyanúsítottjai mintha hipnózis alatt állnának. Egy médium (Alice Braga) segítségével elkezdődik egy sci-fi-noir kaland, ami akár jó is lehetett volna…

Robert Rodriguez azt merte állítani, hogy ez a legjobb forgatókönyve, amit valaha írt, és már több, mint 20 éve próbálja megvalósítani. Ez nem véletlen, mert annyira béna az egész, hogy értelmes stúdió nem adott volna erre pénzt.

Egyszerre akar egy Christopher Nolan-féle Eredet és Tökéletes trükk lenni, miközben a játékideje csak 90 perc, a ráfordított költségvetés pedig töredéke egy akció-sci-finek.

Jaj, elmondtam a film legjobb részét! 90 perc a játékidő és nem kell tovább nézni! Majd miután megnéztük, olyan, mint egy pohár langyos víz, nem esik túl jól, de legalább könnyen átfolyik rajtunk. Agylohasztóan buta az egész.

Egyik karakter magyaráz egy háttérinfót, a mellette lévő hozzászól, ami behoz egy újabb megmagyarázandó fogalmat. A negyedik-ötödik ilyen párbeszéd után kikapcsol a néző. Igazából a főszereplőn kívül mindenki folyamatosan magyaráz. Ben Affleck eközben az egész film alatt álmos fejjel néz és faarccal reagál az eseményekre. Semmit nem tesz hozzá a karakaterhez, meg sem próbál színészkedni. Valószínűleg neki is van lakáshitele, mert más okot nem látok, hogy ezt a szerepet miért vállalta el.

Az ámulatba ejtő vizuális effektek mintha a kétezres évekből köszönnének vissza, ez is mutatja, hogy az egész mennyire kisstílű. Értem, hogy nem volt elég pénz Avatár 2 szintű CGI-ra, de ez nem megbocsájtható amiatt, amit a vásznon látunk. A díszletek gyengék, alig van helyszín, amit pedig látunk, az teljesen élettelen. Olyan érzésem van, hogy még statisztákra sem volt elég a költségvetés.

Robert Rodrigueznek, még ha eddig rossz filmet is csinált, akkor is volt egy markáns stílusa. A Konstrukció olyan, mintha egy mesterséges intelligencia rendezte volna az egészet, amíg ő Tarantinóval bulizott valahol. Egyáltalán nem érezni rajta a kézjegyét. Lehet, hogy ez a film volt Rodriguez álma, de a végeredmény inkább egy rémálomra emlékeztet. Őszintén tudom mondani, hogy ez az író/rendező legrosszabb filmje, pedig láttam a Cápasrác és Lávalány kalandjait.

Az Afflecken kívüli színészek is csak lézengenek, Alice Braga az egyetlen aki próbálkozik, de amint megszólal, a szövegkönyv kizökkenti a nézőt a filmből. Ennyi ökörséget egy helyen régen hallottam. Egyik logikai bakitól a másikig kúszik-mászik a film. Szegény William Fichtner sok filmben csak mellékszereplő volt, most végre kapott egy nagyobb szerepet mint főgonosz, de pont egy olyan filmben, ami halálra van ítélve. A többi mellékszereplő teljesen feledhető, mintha egy realityben lennének statiszták.

Nem tudom azt mondani rá, hogy túl ambiciózus volt, vagy túl sokat akart, mert nem. Ezekkel a tehetséges színészekkel, ennek a filmnek sokkal jobbnak kellett volna sikerülnie, még akkor is, ha szűkösebb volt a pénzügyi keret. A végeredmény azonban sokszor egy közepes délutáni streaming filmnek sem felel meg. Néha már-már TV-film színvonalú effekteket és megoldásokat látunk a vásznon. A történet pedig nem csavaros, hanem nettó butaság a négyzeten. Saját maga által ásott verembe esik bele többször is.

Más filmeknél azt kell keresni, hogy mi az, ami nem működik, a Konstrukcióban azt kell keresni, amit dicsérni lehet.

A kezdő akciójelenet az egyetlen nézhető akciószcéna, de azon kívül minden szétesik.


ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!