A Sicario - A zsoldos konzervatív megközelítését, vagyis visszalépését a hagyományos hollywoodi akcióthrillerek mezejére, akkor értékelhetjük kudarcként és gyávaságként, ha az előző részre szabott elvárásainkkal ülünk be a moziba.

De miért is érnénk be kevesebbel?

2015-ben Denis Villeneuve rendező és Taylor Sheridan író váratlanul olyan filmmel jelentkeztek, amely jelentősen felülírta a hollywoodi bűnügyi műfajok kimondatlan szabályait, hagyományait. A Sicario egy női CIA-ügynök új és minden korábbinál keményebb küldetésének thrillersztorijaként indult, majd a hősnő fokozatos elgyengülésével és jelentéktelenné válásával a noir felé kanyarodott. Végül Kate helyett a bizonytalan státuszú, CIA-nak segédkező Alejandro (Benicio del Toro) fejezte be a küldetést, a férfi módszerei alapján pedig már inkább tekinthető bűnözőnek, mint bűnüldözőnek - a Sicario végén egy éjsötét gengszterfilm stáblistája kezdett peregni.

Fotó: Freeman film

A gengszterfilmes közelítésmódot - amelynek mélyebb megértéséhez feltétlenül ajánlom Pápai Zsolt ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!