Az Xbox üzletágért felelős Phil Spencer még tavaly szeptemberben jelentette be, hogy a Microsoft felvásárolja a ZeniMax Mediát, a videójáték-piac egyik legnagyobb független szereplőjét. Az üzlet részeként számos játékfejlesztő stúdió, 2300-nál is több szakember, továbbá rengeteg legendás játék kerülhet az Xbox konzolokat gyártó redmondi céghez.

A Microsoft 7,5 milliárd dollárt (nagyjából 2315 milliárd forintnak megfelelő összeget) kínált a csoportért, viszont az ilyen hatalmas üzletekre nem kerülhet sor a különböző hatóságok engedélye nélkül. A redmondiak számára jó hír, hogy egy akadály elgördült az ügylet lezárása elől, hiszen az Európai Bizottság a napokban jóváhagyta a felvásárlást: a döntés értelmében piaci szempontból semmi nem indokolta ennek megakadályozását.

Az üzlet 2021 második felében zárulhat le, és ezt követően olyan fejlesztőstúdiók tagozódnak be a Microsoft alá, mint a Doom és a Quake játékokat jegyző id Software, a Dishonored és a Prey programokat készítő Arkane Studios, a The Evil Withinről ismert Tango Gameworks, na és a nagyágyú Bethesda Softworks, akikhez a The Elder Scrolls, valamint a Fallout széria tartozik.

Bethesda Softworks Többek között a Doom Eternal is a nagy üzlet részét képezi.

A felvásárlással a Microsoft tovább erősíti a pozícióját a videójáték-piacon, és az üzlet nagy valószínűség szerint azt is jelenti, hogy a megszerzett stúdiók meglévő és jővőbeni játékai mind részét képezik majd az előfizetéses Xbox Game Passnak. A Netflix mintájára működő szolgáltatás már elérhető Xbox konzolokon, Windows 10 operációs rendszert futtató számítógépeken és androidos mobiltelefonokon is - utóbbi esetben nem letöltős, hanem streamelős megoldásban, ami még idén megérkezik iOS-re és PC-re is.

A Microsoftnál évek óta az Xbox Game Pass az egyik legkomolyabb prioritás videójátékos területen, nem véletlenül, hiszen ahogy egy korábbi cikkünkben részletesen is kifejtettük, a vállalat már ebben a szolgáltatásban, és nem az Xbox konzolokban látja a videójátékok jövőt.

Kapcsolódó

Az Xbox már nem a PlayStation ellen küzd, a videójátékos Netflixet építik

Úgy tűnhet, az Xbox elvesztette a konzolháborút, de a Microsoft új stratégiát követ, ami hosszú távon nemcsak jelentős sikerrel kecsegtet, de alapjaiban változtathatja meg a videójáték-ipart.


ÉRTÉKELD A MUNKÁNKAT EGY LÁJKKAL, ÉS OSZD MEG MÁSOKKAL IS! KÖSZÖNJÜK!